Monday 24 November 2014

MINYAK IKAN TERBAIK???

KENAPA OMEGA GUARD SHAKLEE MERUPAKAN MINYAK IKAN TERBAIK???



OMEGA GUARD Shaklee diekstrak dari ikan laut air sejuk di perairan negara Jepun. Ia BUKAN dari hati minyak ikan. Berbanding dengan produk omega lain di pasaran, OMEGA GUARD merupakan minyak ikan paling tulen di dunia yang mengandungi satu rangkaian penuh 7 jenis asid lemak omega-3 semulajadi iaitu EPA, DHA, ALA dan lain-lain lagi.

OMEGA GUARD dihasilkan melalui suatu proses penyulingan proprietari tiga molekul yang memekatkan asid lemak omega-3 yang bermanfaat dan semulajadi, disamping menyingkirkan bahan-bahan berbahaya seperti merkuri dan plumbum yang terdapat di dalam kebanyakkan jenis ikan.


APAKAH MANFAAT OMEGA GUARD??


=》membekalkan asid lemak

Omega-3 merupakan asid lemak yang penting yang tak dapat dihasilkan oleh badan kita. Oleh itu, kita perlu mengambilnya dari makanan. Omega-3 berasaskan tumbuhan tidak boleh ditukarkan kepada EPA dan DHA secara berkesan oleh badan. Ianya boleh mengimbangi kepekatan hormon wanita yang menyebabkan PMS, dan menjadikan kulit licin dan kemeraha-merahan.


=》mencegah penyakit saluran darah dan strok

DHA dan EPA boleh menentang thrombosis, tekanan darah tinggi, melincirkan saluran darah, dan melancarkan peredaran darah. Oleh sebab itu, ia efektif untuk membantu mengekalkan tekanan darah normal dan ketegangan di leher atau sakit kepala. Ia juga merendahkan kolesterol, menghindarkan pembekuan darah di  dalam badan, membantu mengekalka  tahap kesihatan trigliserida dan kolesterol LDL, mengawal obesiti, mencegah arteriosclerosis, myocardial infarction, membantu mengurangkan risiko penyakit jantung.


=》membantu tumbesaran & perkembangan otak janin dan perkembangan memori

DHA adalah nutrien utama untuk otak, sistem saraf dan retina. Ia penting terutamanya pada 3 bulan terakhir perkembangan otak janin semasa di dalam kandungan. Susu ibu mengandungi kandungan DHA yang tinggi. DHA meningkatkan keupayaan ingatan dan pembelajaran, mencegah penyakit Alzheimer, memelihara penglihatan dan pendengaran, dan mencegah migrain.


=》meningkatkan sistem imun dan menyihatkan paru-paru

Mengawal sistem imun seperti memperbaiki alahan kulit, psoriasis, demam, bronkitis, penyakit lelah, hepatitis, SLE dan penyakit buah pinggang.


=》menentang kanser

Kajian telah menunjukkan bahawa Omega-3 boleh mencegah kanser paru-paru, payudara, prostat dan kolon. Ia juga meningkatkan enterogastritis, meransang kesihatan hati selepas pembedahan dan membantu pankreas pesakit kanser untuk berfungsi dengan lebih efektif.


=》memelihara fungsi-fungsi sendi

Paras asid lemak Omega-3 larut dalam tisu rawan. Oleh sebab itu ia boleh mencegah kemusnahan enzim yang membentuk tisu rawan. Ia mencegah arthritis, memelihara fungsi-fungsi sendi dan gout dengan efektif.


=》mencegah insomnia dan membantu mengurangkan tekanan

Kajian telah membuktikan bahawa EPA dan DHA mempunyai keupayaan untuk menstabilkan emosi dan membantu dalam perkembangan kesihatan mental, termasuk kemurungan, tekanan, kebimbangan, neurasthenia, insomnia, autism, kanak-kanak hiperaktif dan penyakit schizophrenia.


===========================================

SALWANI HAMZAH
011 15389800
FB: Waney Kc
Fan page: WM Suplemen
#pengedarshakleehuluselangor
Postage ke seluruh Malaysia
Cod area Serendah dan berdekatan dengannnya.

1 comment: